Friday, August 28, 2009

MUNAJAT SEORANG HAMBA...

YA ALLAH..
janganlah ibadahku merosakkan aku,begitu juga janganlah kebaikanku menjadikanku derhaka denganMU
YA ALLAH..
jadikanlah kekuranganku menyelamatkan aku,juga dengan kelemahan aku merendah diri denganMU.kerana itulah yang menjadikan Engkau cintakan aku.
YA ALLAH..
jadikan seluruh kebaikan untuk keredhaanMU, bukan hendakkan syurgaMU.jadikan setiap amal kebaikan yang aku buat,aku sedih dengan kekurangannya.janganlah kebaikan itu menjadikan aku senang dan tenang dari hilang takutku kepada MU.aku berlindung dengan Engkau,janganlah ibadatku menghijab di antara Engkau dengan aku,ia jadi bala bagiku tanpa aku sedari dan tanpa aku tahu.Tuhan janganlah dengan ibadah dan kebaikanku,aku jadi muflis ketika bertemu Engkau.
YA ALLAH..
janganlah pujian dan cercaan orang menjadikan aku berdosa tapi jadikanlah kedua-duanya pahala bagiku bukan jadi bala kepadaku,Tuhan Engkau rasakanlah kepadaku setiap kali berbuat baik, aku rasa berbuat dosa agar aku tidak berbangga dengan kebaikanku.bahkan Engkau lupakan sahaja kebaikan itu.Tuhan selamatkan aku daripada membuat dosa yang memang berdosa juga janganlah kebaikanku jadi dosa dan kemurkaanMU..

JADI MARILAH KITA BERSAMA-SAMA BERUSAHA UNTUK MENDAPAT CINTA AGUNG DARI YANG MAHA ESA...
INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment